Tabara de boulder

Ideea a existat de mult timp, dar motivatia a venit odata cu excursia la Batilesti.
Ne-am intors de la Bratilesti hotarati sa deschidem o zona de bouldering si in vestul tarii, si ce alt loc mai bun de catarat decat in Retezat.
In trecut am mai fost in Retezat la boulder si dupa o scurta trecere in revista ne-am dar seama ca déjà exista cativa bolovani cu trasee curatate si incercate si ca merita insistat in aceasta zona.

Nu este cel mai usor sa deschizi o zona de bouldering, ai nevoie de echipa de oameni care sa gaseasca bolovanii potriviti pentru catarat, sa gaseasca linii, sa le curete si apoi sa le catere.
Gradul si numele traseelor se dau la sfarsit, dar si aici ai nevoie de oameni cu experienta, care s-au mai dat pe bolovani si care stiu sa estimeze gradul unui traseu.

Pentru a ne organiza in acest sens ne-am decis sa organizam o iesire, o tabara de bouldering.
Cand facem tabara? Simplu, primul WE dupa "Tineri in natura".

Ne-am strans 16 oameni. Scopul nostru era de a de a descoperi bolovani si zone noi, dar cum socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ, am sfarsit prin a catara , in prima zi, doar in zona numita Grit.
Sambata s-a catarat cel mai mult, de la pranz pana seara tarziu la lumina reflectorului facut de Feri.
S-au deschis 3 bolovani noi insumand undeva catre 20 de linii cu grade de la cele mai usoare pana pe la 7A/7A+ dar si 1 proiect .
A 2-a zi am inceput-o devreme si cu acelasi entuziasm ca sambata fiecare ducandu-se la proiectele sale.

Pe finalul zilei de duminica dupa ce s-a catarat "a muerte", ne-am relaxat la caldura focului de tabara si pe doua linii de slack-line.
Ziua am incheiat-o in jurul focului prajind carnatii de Plescoi cumparati cu ocazia turei de la Bratilesti.
Se pare ca 2 kg nu au fost suficiente pentru a ne astampara foamea asa ca am facut si o oprire la restaurantul din Clopotiva.

Acum ne mai ramane sa dam nume la trasee, sa le gradam si sa actualizam topo-ul zonei.

No comments:

Post a Comment